1. Úvodní stránka
  2. Okénko do online výuky

Okénko do online výuky

Osmáci a deváťáci v elektrárně

IMG 20210326_143033Samozřejmě on-line! Využili jsme nabídky společnosti ČEZ a se zkušenými průvodci si virtuálně prohlédli jednu z nabízených elektráren – Hučák, Dukovany či Ledvice. Své zážitky a dojmy popsala Kateřina Burešová z 9. A:

Exkurze se mi líbila. Zajímavá byla hlavně prezentace, kterou měla paní z Dukovan připravenou. Moc super bylo, že jsme se mohli i přes počítač podívat do vnitřních prostor budov. Překvapilo mě, že jaderná elektrárna Dukovany zabírá tak velkou plochu, myslím, že je to asi 20 km².

Další zajímavostí pro mě bylo to, že každý, kdo vstoupí za plot musí podstoupit psychologické testy, i když je to třeba paní uklízečka. Dozvěděli jsme se o různých druzích energie, o tom, že je několik druhů elektráren např. klasické a bezemisní. Ty se ještě dělí na fotovoltaické, jaderné, vodní, větrné atd. Dukovany mají 4 reaktory na výrobu energie a každý z nich má dvě chladící věže. To jsou ty velké komíny, které můžeme vidět už z dálky.

Ohromilo mě, že jaderná elektrárna Dukovany vyrábí tolik energie, je to asi 20% z celkové spotřeby v České republice. S takovým množstvím energie dokážou rozsvítit každou pátou žárovku v Česku. Na konci exkurze jsme si mohli i zasoutěžit o blok s propiskou, látkovou tašku nebo plyšáka.

IMG 20210326 142957

Sedmáci - atmosférický tlak

svicka atm_tlakŽáci 7. ročníku probírali ve fyzice atmosférický tlak.  

Někteří si jeho existenci ověřovali zajímavými pokusy. Jako třeba Adam Hepnar, kterému tento tlak zmačkal plechovku. 

O změnu atmosférického tlaku se zajímaly Sára Neupauerová s Adélou Voňkovou. V případě, že byste se chtěli stát horolezci nebo si pojedete zalyžovat do Alp, přečtěte si v jejich prezentaci, s čím musíte ve vysokých horách počítat. 

Terezu Muhlfeitovou, Kristýnu Rampákovou, Karolínu Krejzarovou, Agátu Kratochvílovou a Tomáše Holbu zase zaujal podtlak a natočily, jak se projevuje. Pokusy byly od více žáků, omlouvám se těm, které jsem nezveřejnila. Zase příště …. 

Mám radost, když žáky fyzika baví a sami si ověřují některé zákony. 

Kavoňová Blanka

 pptxprezentace_adéla_1_1.pptx

 

5. C - Velikonoční Škaredá středa aneb úsměvů v V.C je třeba

ZubalíkováZnámá lidová pověra říká, že kdo se na Škaredou středu mračí, tomu to zůstane každou středu po celý následující rok. Třída V.C se tedy rozhodla, že se na Škaredou středu bude bavit!
V rámci on-line výuky čekala na žáky zajímavá skupinová výzva v podobě netradičního velikonočního kvízu. Úkolem žáků bylo si nastudovat zaslané materiály o Velikonocích, a poté pomocí kvízu dokončit připravený QR kód. Správnost svých odpovědí si pak ověřili naskenováním QR kódu. Všem skupinkám se to nakonec podařilo!
V rámci naší netradiční výuky jsem si také ve skupinkách zahráli on-line velikonoční deskovou hru, která nás všechny moc bavila.
Na závěr proběhlo vyhodnocení třídní soutěže o nejkrásnější velikonoční kraslici. Viděli jsme obvykle i netradičně zdobené kraslice všech zúčastněných, ale nejvíce nás okouzlilo přírodně zdobené vejce Petry Komínové.
Celý den jsme zakončili odpoledním on-line pečením velikonočního beránka.
Třída V.C přeje všem krásné Velikonoce!

 

 

 

 

 

7. C a 7. D - rostliny žáků

sladkovskyÚkolem žáků bylo vypěstovat si vlastní rostlinu. Toto téma úzce souvisí právě s probíranou látkou v přírodopise. Úkol byl většinou žáků splněn skvěle. 

VI. B a osmé ročníky - přírodopis

Samostatná práce žáků VI. B na téma Včela medonosná - život v úlu:

 Včela -_Serhejeva_R  Včela -_Klementová_L  Včela -_Lev_J
 Včela -_Traksler_A._M  Včela Ratkovská_A

V rámci prevence kouření měli žáci 8. ročníku vytvořit odstrašující reklamu proti kouření:

pdfreklama.pdf

docxPř_cigarety.docx

MicrosoftTeams-image 3_1

Badatelská výuka na 2. stupni (CH, F)


duhaŽáci druhého stupně měli možnost ověřit si fyzikální a chemické zákony. Vypracováním pokusů, které jim zadala p.učitelka Galová a Kavoňová si zpestřili hodiny fyziky a chemie. Provedení pokusu mělo ještě další bonus, tím byla jednička ze zvoleného předmětu. Na zdařilé výsledky jejich bádání se můžete podívat.
Například odhalili tajné písmo, nafoukli balónek jinak, než jak jsou zvyklí, propíchli sáček s vodou a ta jim nevytekla, vyrobili vodní mlýn, zjistili, že oheň potřebuje kyslík. U některých šlo téměř o život a dokonce se zapojili i rodiče.

 

 duha  IMG-20210227-WA0001 copy  MicrosoftTeams-image 2
 mlýn-marek  mlýn  Screenshot 2021-02-28-12-42-31-103_com.miui.videoplayer
 thumb tajné písmo  thumb telfon-kelímky  thumb Teplá a studená voda